دستگاه بسته بندی

در شرایط و اوضاع پاندمی کرونا همه ما بیشتر از قبل به بهداشت و استریلیزه بودن مواد غذایی که مورد استفاده قرار میدیم توجه میکنیم، و تمایل زیادی به نگهداشت مواد غذایی در بهترین حالت ممکن هستیم، در این شرایط دستگاه بسته بندی به کمک می آیند و در این شرایط مواد غذایی رو به بهترین حالت ممکن برای ما نگهداری میکنند. در ادامه به دو مورد از دستگاههایی که در این شرایط بسیار مورد استفاده قرار میگیرند اشاره میکنیم:

1 / دستگاه سیل وکیوم 

 کار دستگاه سیل وکیوم در واقع خارج کردن هوای اضافی درون یسته بندی های مختلف با کمک تزریق گاز است،برخی از این گاز ها نگه دارنده می باشند یعنی به حفظ کیفیت اولیه،طعم،رنگ وشکل محصول (در محصولات غذایی) کمک می کنند.

این دستگاه ها به سیستم پمپ وکیوم مجهز می باشند و هوای داخل بسته بندی را گرفته و بجای آن هوای مخصوص نگه دارنده یا گاز CO2 و همچنین گازN2 را جایگزین می کنند. 

انواع دستگاه سیل وکیوم:

دستگاه سیل وکیوم دستی

دستگاه سیل وکیوم اتوماتیک

کاربرد معمول و فراوان این دستگاه بیشتر در بسته بندی محصولات غذایی نظیرسبزیجات،سالاد،غذاهای سرد وآماده،گوشت وماهی،ترشیجات، خشکبار و... به چشم می خورد.

سیل وکیوم از کپ زدن و بو گرفتن محصول تا حد چشمگیری جلوگیری می کند.

هسته ی اصلی دستگاه سیل وکیوم پمپ وکیوم می باشد.

خود پمپ وکیوم در بیشتر کارگاه ها و کارخانه های صنعتی و تولید قطعات ماشین آلات و قطعات خودرو استفاده ی زیادی دارد.

دستگاه سیل وکیوم چه مشخصات و ویژگیهایی دارد ؟ 

بدنه ی این دستگاه از جنس استیل ضد زنگ می باشد و همچنین تیغه ی آن استیل است.

سیل وکیوم مجهز به سیستم PLC همراه با مانیتور یرای کنترل بهتر عملیات

مقدار کشش رل توسط اینکودر یک سیستم مجزا در دستگاه است

پرس و پانچ دستگاه کاملا اتو ماتیک است

باز و بسته شدن رول دستگاه اتوماتیک می باشد


2 / دستگاه پرکن

همانطور که از نام دستگاه پرکن معلوم است ،این دستگاه وسیله ای است که برای پرکردن حجم مشخصی از محصولات جامد همچون (پودری و گرانولی) یا مایعات با ویسکوزیته و چگالی های مختلف در بطری های شیشه ای، پلاستیکی، فلزی یا انواع پاکت ها با جنس های مختلف کاربرد دارد.

دستگاه پرکن برای پر کردن انواع مایعات و دیگر مواد اعم از  پودرها و گازها در ظروف شیشه ای، پلاستیکی و فلزی استفاده می شود. این دستگاه در صنایع زیادی به ویژه در صنایع غذایی کاربرد فراوانی دارد، به علت این که مهم ترین ویژگی بسته بندی با دستگاه پرکن ارائه مواد غذایی به شکل کاملا بهداشتی است.

باید این نکته را در نظر داشت که اگر فرآیند پرکردن بصورت دستی نجام شود تلورانس حجمی آن بسیار بالا خواهد بود و حتی ممکن است به عدم اعتماد مشتری بینجامد. مشتری نمی پذیرد که یک بار بسته ای را با مقدار وزن و حجم معینی و روز دیگری همان کالا را با حجم کمتری خریداری کند.از طرفی دیگر نداشتن دقت کافی در وزن و حجم اندازه پر شده ممکن است در طولانی مدت به ضرر تولید کننده تمام شود.




برچسب ها: دستگاه پرکن , دستگاه سیل وکیوم , دستگاه بسته بندی ,

[ بازدید : 7 ]

[ دوشنبه 8 آذر 1400 ] 22:17 ] [ الهام عبدی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]