سنگ نمای ساختمان

قیمت سنگ نما با بهترین کیفیت و نکات مهم در خرید سنگ نمای ساختمان

بسیار پیش آمده است که در هنگام عبور از خیابان مجذوب ساختمانی شویم که نمایی بی‌نظیر و خیره‌کننده دارد. نمایی از سنگ‌های طبیعی و بسیار پر ابهت. می‌توان گفت سنگ نما به ساختمان‌ها شخصیتی منحصر به فرد می‌دهد. به ویژه اگر در انتخاب آن دقت کافی به خرج داده شود و نصب آن نیز با تخصص کامل انجام شود. اما شاید بسیاری از افراد به دلیل ترس از قیمت سنگ نمای ساختمان به سراغ آن نمی‌روند. بدیهی‌ست که تصور کنیم مصالحی با چنین کیفیت و زیبایی‌ای همیشه قیمت زیادی دارند. اما این‌طور نیست. کم نیستند سنگ‌های ساختمانی که با قیمتی به نسبت پایین و کیفیتی مناسب عرضه می‌شوند.

در حقیقت می‌توان گفت قیمت سنگ ساختمانی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود و شما با شناخت این عوامل می‌توانید سنگی متناسب با بودجه‌ی خود یافته و از داشتن ساختمانی با نمایی شگفت‌انگیز احساس رضایت کنید.

عوامل تعیین کننده قیمت سنگ نما

امروزه برای خرید سنگ نمای ساختمان و یا هر نوع سنگ دیگری انتخاب‌های متعددی پیش رویتان است. این امر را به سادگی و با کمی بررسی در چند فروشگاه آنلاین سنگ ساختمانی می‌توانید متوجه شوید. برای مثال از جمله‌ی سنگ‌های ساختمانی مناسب برای نما که می‌توانید به راحتی و با توجه به نیاز و بودجه خود خریداری کنید، چند نمونه را معرفی می‌کنیم

  • سنگ تراورتن عباس آباد
  • سنگ تراورتن حاجی آباد
  • سنگ تراورتن کاشان
  • سنگ چینی نیریز
  • سنگ گرانیت سفید نطنز
  • سنگ گرانیت قرمز یزد
  • سنگ گرانیت مروارید مشهد
  • سنگ گرانیت مشکی
  • سنگ مرمریت اداوی

البته این‌ها تنها بخش کوچکی از انواع سنگ نمای ساختمان هستند. این سنگ‌ها علاوه بر کیفیت‌های متنوع و خصوصیات متفاوتی که دارند، در زمینه‌ی قیمت نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. اما علت این تفاوت‌ها در چیست؟ ما مهم‌ترین مواردی را که سبب این تنوع قیمت سنگ نما می‌شوند با شما در میان می‌گذاریم.

قیمت سنگ نما با توجه به نوع سنگ

کافی‌ست در کنار رودخانه‌ای قدم بزنید تا انواع و اقسام سنگ‌ها را مشاهده کنید. این سنگ‌ها رنگ، شکل، بافت و میزان استحکام مختلفی دارند. از آن‌جایی که سنگ‌های ساختمانی نیز از دل طبیعت استخراج می‌شوند کاملاً بدیهی‌ست که از جنبه‌های مختلفی با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

سنگ‌ها در نقاط مختلفی از زمین، در عمق‌هایی متفاوت و در شرایط آب و هوایی متنوع تشکیل می‌شوند. هر منطقه‌ای عناصر و مواد معدنی خاص خود را داشته و در نتیجه در ساختار سنگ‌ها، بافت و رنگشان تفاوت ایجاد می‌شود.

حال نگاهی دیگر به لیست بالا بیندازید. بین آن‌ها سنگ‌هایی همچون سنگ نمای مرمریت، سنگ نمای گرانیت، سنگ نمای چینی و سنگ نمای تراورتن می‌بینید. بعضی از این سنگ‌ها جذب آب کمتری از دیگر نمونه‌ها دارند. برخی دیگر از لحاظ زیبایی برتری داشته و نمونه‌هایی مقاومت و استحکام بالایی دارند. این کاملاً طبیعی‌ست که سنگ‌هایی با خصوصیات و مزایای مختلف قیمتی متفاوت از یکدیگر داشته باشند.

قیمت سنگ نما با توجه به معدن و خصوصیات سنگ

پس از ارائه‌ی مطالب بالا لازم به نظر می‌رسد این موضوع را نیز در نظر داشته باشیم که هر نوع سنگ نیز خود نمونه‌های مختلفی دارد. برای مثال قیمت سنگ گرانیت قرمز یزد با توجه به ظاهر و بافتی که دارد بیشتر از قیمت سنگ نمای گرانیت سفید نطنز است. مثال دیگری که می‌توان در این زمینه به آن اشاره کرد گران‌تر بودن قیمت تراورتن عباس آباد درجه 1 از قیمت تراورتن حاجی آباد با همین درجه است.

می‌توان گفت در برخی معادن سنگ‌هایی با کیفیت بالاتر داریم و این مسئله باعث می‌شود برخی از معادن به داشتن سنگ‌هایی خاص مشهور باشند و خریداران، جویای چنین سنگ‌هایی در بازار باشند.

درجه بندی و سطح کیفی سنگ

از جمله نکاتی که در خصوص خرید سنگ نما باید به آن توجه داشت، بررسی سطح کیفی سنگ‌هاست. سنگ‌های استخراج شده از یک معدن با توجه به بافت و سورت‌بندی و طرحی که دارند در سطوح مختلف زیر دسته‌بندی می‌شوند.

  • درجه سه
  • درجه دو
  • درجه یک
  • ممتاز
  • سوپر

این دسته‌بندی نیز خود عاملی در ایجاد اختلاف قیمت بین سنگ‌هاست. اگر قصد دارید سنگی با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب خریداری کنید پیشنهاد می‌کنیم گزینه‌های متوسط را انتخاب کنید.

قیمت سنگ نمای ساختمان با توجه به فرآوری

اگر با پروسه‌ی رسیدن یک سنگ از مرحله‌ی استخراج به مرحله‌ی نصب بر روی ساختمان آشنا باشید می‌دانید که یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین مراحل در این بین، فرآوری‌ست. در حقیقت فرآوری‌ست که ظاهر سنگ را از حالت خام در آورده و آن را به عنصری زیبا و تاثیرگذاری در نمای ساختمان بدل می‌کند.

فرآوری به روش‌های مختلف و با استفاده از ابزار و مواد شیمیایی متفاوتی انجام می‌شود. دلیل تفاوت در روش‌های فرآوری، کاربرد سنگ‌ها در نقاط مختلف از نظر آب‌وهوایی و همچنین ویژگی‌های خود سنگ است. برای مثال برخی از سنگ‌ها که تخلخل بالایی دارند نیاز است برای نصب در مناطق مرطوب‌تر یا سردتر در فرآوری‌شان از موادی چون رزین استفاده شود تا تخلخل‌ها پوشیده و سنگ کاملاً صیقلی شود. در ادامه انواع فرآوری سنگ‌های ساختمانی را معرفی می‌کنیم:

  • فرآوری صیقلی
  • فرآوری چرمی
  • فرآوری آنتیک
  • فرآوری تیشه‌ای
  • فرآوری بادبر

شما می‌توانید از هر یک از این نمونه‌ها برای نمای ساختمان استفاده کنید. همچنین این امکان وجود دارد که نمای ساختمان‌تان را بدل به محلی برای عرض اندام ترکیبی از این سنگ‌ها کنید. البته در این شرایط باید دقت کافی در انتخاب انواع سنگ‌ها هارمونی آن‌ها با یکدیگر داشته باشید.

آیا ابعاد سنگ نما بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد؟

سنگ‌های ساختمانی نیز همچون انواع سرامیک‌ها با ابعاد مختلفی آماده‌ی نصب می‌شوند. برخی از این سنگ‌ها تایلی بوده و برخی دیگر را می‌توانید در اندازه‌های اسلب خریداری کنید.

گفتنی‌ست که قیمت سنگ نمای اسلب به نسبت بیشتر از دیگر ابعاد سنگ‌های نما است. اما مسئله این است که برای استفاده از سنگ نمای اسلب بهتر است موقعیت مناسب آن نیز فراهم باشد. برای مثال دیوارهای کوچک یا دیوارهای پر از پنجره و ناهمواری محلی مناسب برای سنگ‌های اسلب نیستند.

برچسب ها: سنگ نمای ساختمان , سنگ نما , سنگ ساختمانی ,

[ بازدید : 8 ]

[ شنبه 15 خرداد 1400 ] 23:30 ] [ الهام عبدی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]